Werktijden

De eerste tijd had ik vaak adresjes van drie of drie en een half uur.
Voor de cliënt en mij was dat vaak voldoende om de cliënt een schoon huis te kunnen geven.
Meestal had ik zo’n adres maar één keer in de week.
Het is meerdere keren gebeurt dat ik bij een cliënt twee maal in de week kwam.
De inzet: optimaal presteren omdat de omstandigheden dat echt nodig maakte.
Met de crisis kwam daar flink de klad in.
Alles moest goedkoper en sneller.
Dat was een lastige tijd.
Als voorbeeld: een koelkast schoon maken heeft zijn tijd nodig.
Doe je dat heel snel, nou dan is die echt niet schoon.
Dus werd er alleen het hoog nodige gedaan.
Niet goed voor mij en niet goed voor de cliënt.
Gelukkig is er vandaag de dag veel meer redelijkheid.


nu mijn voorstel

De werktijden die ik voorstel is twee klanten van drie uur per dag.
Natuurlijk is er van dat voorstel af te wijken, maar dat doen we dan in overleg.
In die drie uur per cliënt kunnen verschillende werkzaamheden worden verricht.
Meestal is het eerste wat ik doe, is een kijkje in de koelkast.
Ik heb eens een schoen in de koelkast gevonden en met die vondst was de cliënt heel blij.
Die schoen was echt een gemis, dus zo fijn dat die er weer was.
Dan is het sanitair aan de beurt.
Dingen zoals spinnen ragen horen daar niet.
Alles waar er huid contact is krijgt extra aandacht.
Gelukkig is er meer in huis dan een koelkast of het sanitair.
Als de cliënt het goed vond verschoonde ik het bed.
Dan deed ik het beddengoed daarna ook in de wasmachine.
Dit is maar een klein deel van de klussen die aangepakt werden.
Om alles allemaal verder uit te splitsen gaat in deze uitleg te ver.
U kunt altijd kennismaken door contact op te nemen, of Inge Thuis Hulp  wat voor u kan betekenen